Lucrări premiate

Premii acordate tinerilor cercetători cu sprijinul Editurii Polirom, pentru contribuţii ştiinţifice semnificative, prezentate īn cadrul Conferinţei Naţionale de Interacţiune Om-Calculator RoCHI 2008.

Autori
Lista lucrări
Rezumate

Autori

- Dragos Daniel Iordache (ICI, Bucureşti)
- Daniela-Maria Onaca (UBB, Cluj-Napoca)
- Mihai Polceanu (Univ. Ovidius, Constanţa)
- Traian Rebedea (PUB, Bucureşti)
- Teodor Ştefănuţ (UTCN, Cluj-Napoca)



Lista lucrări

Evaluarea utilizabilităţii şi eficacităţii pedagogice a unui scenariu de īnvăţare bazat pe realitate īmbogăţită
Costin Pribeanu, Dragoş Daniel Iordache, Vincentas Lamanauskas, Rytis Vilkonis

Evaluare comparativă a două scenarii de īnvăţare bazate pe realitate īmbogăţită
Alexandru Balog, Dragoş Daniel Iordache, Costin Pribeanu

Realitatea īmbogăţită ca mediu de īnvăţare
Dragos Daniel Iordache, Ioan Neacşu

O abordare centrată pe utilizator īn dezvoltarea unui asistent īn alegerea carierei (profesiei)
Daniela-Maria Onaca, Adriana-Mihaela Guran

Bornă interactivă informativă bazată pe realităţi augmentate
Mihai Polceanu, Dorin-Mircea Popovici

O īmbunătăţire a performanţelor algoritmului KNN īn sistemele de recomandare pe web
Costin-Gabriel Chiru, Ştefan Trăuşan-Matu, Traian Rebedea

Portal Web de ştiri autonom bazat pe prelucrarea limbajului natural
Traian Rebedea, Costin-Gabriel Chiru, Ştefan Trăuşan-Matu

Tehnici de adnotare grafică īn e-learning
Teodor Ştefănuţ, Dorian Gorgan


Rezumate lucrări

Evaluarea utilizabilităţii şi eficacităţii pedagogice a unui scenariu de īnvăţare bazat pe realitate īmbogăţită
Costin Pribeanu, Dragoş Daniel Iordache, Vincentas Lamanauskas, Rytis Vilkonis
Rezumat: Deşi există numeroase metode de evaluare a sistemelor interactive de e-learning, puţine dintre acestea au fost adaptate pentru evaluarea eficacităţii pedagogice şi a utilizabilităţii sistemelor de realitate īmbogăţit㠖 AR (Augmented Reality). In cadrul acestei lucrări se prezintă şi se analizează rezultatele obţinute īn evaluarea unui scenariu de īnvăţare pentru Biologie, dezvoltat īn cadrul proiectului european ARiSE (Augmented Reality for School Environments) şi testat cu utilizatori īn cadrul şcolii de vară ARiSE care a avut loc la Bucureşti, īn 2007.

Evaluare comparativă a două scenarii de īnvăţare bazate pe realitate īmbogăţită
Alexandru Balog, Dragoş Daniel Iordache, Costin Pribeanu
Rezumat: Realitatea īmbogăţită este caracterizată de un nou tip de interacţiune om-calculator, care se bazează pe integrarea realului cu virtualul īn acelaşi spaţiu de interacţiune. Mai nou, aceste sisteme au abordat scenarii de īnvăţare pentru şcoala generală cu scopul de a sprijini promovarea unor noi metode de predare. Această lucrare prezintă o evaluare comparativă a două scenarii de īnvăţare, bazate pe realitate īmbogăţită. Evaluarea a fost efectuată pe baza măsurilor cantitative şi calitative furnizate de un chestionar de utilizabilitate, care are la bază un model de aceptanţă a tehnologiei.

Realitatea īmbogăţită ca mediu de īnvăţare
Dragos Daniel Iordache, Ioan Neacşu
Rezumat: Īn cadrul acestei lucrări se prezintă cāteva dintre caracteristicile cu specific educaţional ale unor sisteme de predare-īnvăţare bazate pe tehnologia de realitate īmbogăţită (augmented reality). Īn acest sens, prima parte a lucrării este rezervată unei scurte introduceri īn problematica tehnologiei de realitate īmbogăţită. Următoarele secţiuni abordează o serie de aplicaţii educaţionale bazate pe tehnologia de realitate īmbogăţită cu focalizare pe doua scenarii didactice dezvoltate īn cadrul proiectului european ARiSE (Augmented reality in school environment). Lucrarea se īncheie cu concluzii şi direcţii de lucru viitoare.

O abordare centrată pe utilizator īn dezvoltarea unui asistent īn alegerea carierei (profesiei)
Daniela-Maria Onaca, Adriana-Mihaela Guran

Bornă interactivă informativă bazată pe realităţi augmentate
Mihai Polceanu, Dorin-Mircea Popovici

O īmbunătăţire a performanţelor algoritmului KNN īn sistemele de recomandare pe web
Costin-Gabriel Chiru, Ştefan Trăuşan-Matu, Traian Rebedea

Portal Web de ştiri autonom bazat pe prelucrarea limbajului natural
Traian Rebedea, Costin-Gabriel Chiru, Ştefan Trăuşan-Matu

Tehnici de adnotare grafică īn e-learning
Teodor Ştefănuţ, Dorian Gorgan
Rezumat: Lucrarea prezintă rezultatele unor experimente realizate asupra tehnicilor de interacţiune prin adnotare grafică 2D şi 3D īn cadrul unei platforme eLearning numită eTrace. Codificarea şi gestiunea adnotărilor este independentă de tipul şi formatul documentelor 2D sau al obiectelor 3D adnotate. Utilizatorul realizează adnotarea 3D prin desenare, direct pe suprafaţa obiectelor. Tehnicile de adnotare sunt experimentate şi exemplificate īn cadrul unor lecţii din diferite domenii (mecanică, fizică, medicină aeronautică etc.)