Premii acordate tinerilor cercetători cu sprijinul Editurii Polirom, pentru contribuţii ştiinţifice semnificative, prezentate īn cadrul Conferinţei Naţionale de Interacţiune Om-Calculator RoCHI 2008.
AutoriLista lucrări
Rezumate
-
Dragos Daniel Iordache (ICI, Bucureşti)
- Daniela-Maria Onaca (UBB, Cluj-Napoca)
- Mihai Polceanu (Univ. Ovidius, Constanţa)
- Traian Rebedea (PUB, Bucureşti)
- Teodor Ştefănuţ (UTCN, Cluj-Napoca)
Evaluarea utilizabilităţii şi eficacităţii pedagogice a
unui scenariu de īnvăţare bazat pe realitate īmbogăţită
Costin Pribeanu, Dragoş Daniel Iordache, Vincentas
Lamanauskas, Rytis Vilkonis
Evaluare comparativă a două scenarii de īnvăţare bazate pe realitate īmbogăţită
Alexandru Balog, Dragoş Daniel Iordache, Costin Pribeanu
Realitatea īmbogăţită ca mediu de īnvăţare
Dragos Daniel Iordache, Ioan Neacşu
O abordare centrată pe utilizator īn dezvoltarea unui
asistent īn alegerea carierei (profesiei)
Daniela-Maria Onaca, Adriana-Mihaela Guran
Bornă interactivă informativă bazată pe realităţi augmentate
Mihai Polceanu, Dorin-Mircea Popovici
O īmbunătăţire a performanţelor algoritmului KNN īn
sistemele de recomandare pe web
Costin-Gabriel Chiru, Ştefan Trăuşan-Matu, Traian Rebedea
Portal Web de ştiri autonom bazat pe prelucrarea limbajului natural
Traian Rebedea, Costin-Gabriel Chiru, Ştefan Trăuşan-Matu
Tehnici de adnotare grafică īn e-learning
Teodor Ştefănuţ, Dorian Gorgan
Evaluarea utilizabilităţii şi eficacităţii pedagogice a
unui scenariu de īnvăţare bazat pe realitate īmbogăţită
Costin Pribeanu, Dragoş Daniel Iordache, Vincentas
Lamanauskas, Rytis Vilkonis
Rezumat:
Deşi există numeroase metode de evaluare a sistemelor interactive de e-learning,
puţine dintre acestea au fost adaptate pentru evaluarea eficacităţii pedagogice şi
a utilizabilităţii sistemelor de realitate īmbogăţită AR (Augmented Reality).
In cadrul acestei lucrări se prezintă şi se analizează rezultatele obţinute īn
evaluarea unui scenariu de īnvăţare pentru Biologie, dezvoltat īn cadrul proiectului
european ARiSE (Augmented Reality for School Environments) şi testat cu utilizatori
īn cadrul şcolii de vară ARiSE care a avut loc la Bucureşti, īn 2007.
Evaluare comparativă a două scenarii de īnvăţare bazate pe realitate īmbogăţită
Alexandru Balog, Dragoş Daniel Iordache, Costin Pribeanu
Rezumat:
Realitatea īmbogăţită este caracterizată de un nou tip de interacţiune om-calculator, care se
bazează pe integrarea realului cu virtualul īn acelaşi spaţiu de interacţiune. Mai nou,
aceste sisteme au abordat scenarii de īnvăţare pentru şcoala generală cu scopul de a sprijini
promovarea unor noi metode de predare. Această lucrare prezintă o evaluare comparativă a două
scenarii de īnvăţare, bazate pe realitate īmbogăţită. Evaluarea a fost efectuată pe baza
măsurilor cantitative şi calitative furnizate de un chestionar de utilizabilitate, care are
la bază un model de aceptanţă a tehnologiei.
Realitatea īmbogăţită ca mediu de īnvăţare
Dragos Daniel Iordache, Ioan Neacşu
Rezumat:
Īn cadrul acestei lucrări se prezintă cāteva dintre caracteristicile cu specific educaţional ale unor sisteme
de predare-īnvăţare bazate pe tehnologia de realitate īmbogăţită (augmented reality). Īn acest sens, prima
parte a lucrării este rezervată unei scurte introduceri īn problematica tehnologiei de realitate īmbogăţită.
Următoarele secţiuni abordează o serie de aplicaţii educaţionale bazate pe tehnologia de realitate īmbogăţită
cu focalizare pe doua scenarii didactice dezvoltate īn cadrul proiectului european ARiSE (Augmented reality
in school environment). Lucrarea se īncheie cu concluzii şi direcţii de lucru viitoare.
O abordare centrată pe utilizator īn dezvoltarea unui
asistent īn alegerea carierei (profesiei)
Daniela-Maria Onaca, Adriana-Mihaela Guran
Bornă interactivă informativă bazată pe realităţi augmentate
Mihai Polceanu, Dorin-Mircea Popovici
O īmbunătăţire a performanţelor algoritmului KNN īn
sistemele de recomandare pe web
Costin-Gabriel Chiru, Ştefan Trăuşan-Matu, Traian Rebedea
Portal Web de ştiri autonom bazat pe prelucrarea limbajului natural
Traian Rebedea, Costin-Gabriel Chiru, Ştefan Trăuşan-Matu
Tehnici de adnotare grafică īn e-learning
Teodor Ştefănuţ, Dorian Gorgan
Rezumat:
Lucrarea prezintă rezultatele unor experimente realizate
asupra tehnicilor de interacţiune prin adnotare grafică 2D
şi 3D īn cadrul unei platforme eLearning numită eTrace.
Codificarea şi gestiunea adnotărilor este independentă de
tipul şi formatul documentelor 2D sau al obiectelor 3D
adnotate. Utilizatorul realizează adnotarea 3D prin
desenare, direct pe suprafaţa obiectelor. Tehnicile de
adnotare sunt experimentate şi exemplificate īn cadrul unor
lecţii din diferite domenii (mecanică, fizică, medicină
aeronautică etc.)